Scootmobiel individueel

Tijdens de training komt er eenmaal een rijinstructeur bij u thuis, waardoor u kunt oefenen in de vertrouwde omgeving. De individuele training duurt drie uur en bestaat uit de onderdelen theorie, vaardighedenparcours en praktijkrit onder begeleiding van een ervaren docent.

Tijdens het onderdeel theorie vertelt de verkeersdocent over de nieuwste verkeersregels en verkeerssituaties die van toepassing zijn op de scootmobiel. De docent maakt daarbij gebruik van beeldmateriaal. Het tweede onderdeel bestaat uit een behendigheids- en vaardigheidstest, waarbij de deelnemers met hun scootmobiel over een uitgezet parcours rijden. In dit parcours bevinden zich allerlei hindernissen die men ook in het gewone verkeer tegenkomt: bochten, stoepranden, achteruitrijden, rotonde en drempels. Bij het derde onderdeel gaat u samen met de rijinstructeur op pad. U kunt hierbij zelf aangeven welke routes u regelmatig rijdt of wilt gaan rijden, waarbij deze specifieke routes geoefend kunnen worden. Tijdens de rit wordt stilgestaan bij lastige verkeerssituaties, waarbij de nadruk ligt op veiligheid.

U kunt zich opgeven voor de gratis scootmobieltraining via onderstaande gegevens:

E-mail: info@stichtingsbv.nl