Bezoek aan de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV)

Op donderdag 8 maart heeft de SBV een werkbezoek gebracht aan de Vlaamse Stichting Verkeerskunde (VSV). Het kantoor van de VSV is gevestigd aan de Stationsstraat in Mechelen. Namens de SBV waren voorzitter Tom Metz, Marjolein van Eek en Willem Vreeling aanwezig. Gastheer namens de VSV was Tom Smets (projectverantwoordelijke vrijwilligerswerking). Hij en een aantal collega's waaronder Kim Jacobs (teamverantwoordelijke verkeers- en mobiliteitseducatie) en Ingrid Geeraerd (teamverantwoordelijke sensibilisering) informeerden de SBV over de VSV en hun belangrijkste projecten en materialen. Doel was om kennis te maken en elkaars werkwijzen en projecten te beschouwen met de bedoeling van elkaar te leren.

Aan het einde van de middag hebben we een bezoek gebracht aan de loods van de VSV om het grote materiaal van de VSV te bewonderen: de 'VRmobiel' en de 'Tuimelwagen'. Daarnaast hebben we onze bij VSV aangekochte VR-brillen opgehaald met software voor dodehoek-voorlichting. Deze brillen hopen we te gaan inzetten bij diverse leeftijds-/doelgroepen.

SBV op Facebook

• Bezoek SBV aan VSV te Mechelen.
  • Bezoek aan VSV te Mechelen: ontvangst van de VR-brillen.
  • Bezoek SBV aan VSV te Mechelen: het scherm van de VRmobiel.
  • Bezoek SBV aan VSV te Mechelen: de VRmobiel.
Nieuws archief