Groen Licht-lunch voor medewerkers gemeente Groningen

Bellen tijdens het fietsen. Even een mailtje sturen op de fiets. Niet iedereen is zich bewust van de gevaren hiervan. Jaarlijks zijn er als gevolg hiervan nog te veel dodelijke ongevallen. Met onze campagne Groen Licht willen we hier wat aan doen. Zo organiseerde het campagneteam van Groen Licht op 8 maart 2018 een Groen Licht-lunch bij de gemeente Groningen om aandacht te vragen voor verkeersveiligheid. De SBV is partner in de Groen Licht-campagne.

Afleiding in het verkeer
Het campagneteam van Groen Licht was op 8 maart bij de gemeente Groningen om aandacht te vragen voor verkeersveiligheid en afleiding op de fiets. Behalve dat medewerkers van de gemeente Groningen een lekkere lunch kregen voorgeschoteld, kregen zij ook een aantal stellingen voorgelegd over afleiding op de fiets en ging het team in gesprek met hen over de gevaren hiervan. Namens de SBV waren Geertje Jonkman, Tessa Witteveen en Klaas Kloosterman betrokken in de uitvoering.

‘Ik ga voor Groen Licht!’
Na de lunch legde iedereen de belofte ‘Ik ga voor Groen Licht!’ af. Hiermee beloven zij bij te dragen aan een verkeersveiliger Groningen. Zo zorgen we dat de medewerkers van de gemeente Groningen iedere dag veilig thuiskomen en gaan we samen voor Groen Licht in heel Groningen.

Meer informatie vindt u op de Groen Licht-website.

Groen Licht op Youtube

• Ik ga voor Groen Licht