Scootmobieltraining

Aan bestuurders van een scootmobiel geven wij scootmobieltrainingen, die betrekking hebben op zowel de behendigheid met de scootmobiel, als de verkeersregels.

Activiteiten voor Scootmobieltraining

De scootmobieltraining kan gegeven worden in een groep of individueel. Zowel de groepstraining als de individuele training duurt drie uur en bestaat uit de onderdelen theorie, vaardighedenparcours en praktijkrit onder begeleiding van een ervaren docent.

Tijdens het onderdeel theorie vertelt de verkeersdocent over de nieuwste verkeersregels en verkeerssituaties die van toepassing zijn op de scootmobiel. De docent maakt daarbij gebruik van beeldmateriaal. Het tweede onderdeel bestaat uit een behendigheids- en vaardigheidstest, waarbij de deelnemers met hun scootmobiel over een uitgezet parcours rijden. In dit parcours bevinden zich allerlei hindernissen die men ook in het gewone verkeer tegenkomt: bochten, stoepranden, achteruitrijden, rotonde en drempels. Bij het derde onderdeel van de training gaat de deelnemer onder begeleiding van ervaren rijinstructeurs van de SBV de weg op. In deze rit zijn zoveel mogelijk verschillende verkeerssituaties opgenomen, bij de individuele training kunnen bij dit onderdeel specifieke routes worden geoefend.

Dankzij de scootmobieltraining gaat u veiliger en zelfverzekerder de deur uit!