2. Ons aanbod
  3. Onderwijs
  4. Tracks

Tracks

Een rijvaardigheidstraining voor jongeren tot 27 jaar. Op vertoon van het behaalde certificaat ontvang je bij Univé twee treden korting op je autoverzekering!

Tracks: rijvaardigheidstraining voor jongeren

Kortgeleden je rijbewijs gehaald en je eerste auto aangeschaft? De eerste eigen kilometers zitten erop, maar er zullen er nog heel veel volgen! Heel veel veilige kilometers, hopen wij samen met jou. Want ben jij je eigenlijk wel bewust van de risico’s in het verkeer, veroorzaakt door jou of je medeweggebruiker? Of als gevaar zich voordoet, weet jij dan een noodstop te maken? En hoe is het om als vrachtwagenchauffeur door het verkeer te gaan? Dit en meer leer je tijdens onze rijvaardigheidstraining speciaal voor jongeren: Tracks. Leuke bijkomstigheid: als je mee hebt gedaan aan deze training, krijg je bij Univé op vertoon van het certificaat twee treden korting op je autoverzekering!

Inhoud van de training

De training Tracks bevat 2 dagdelen met workshops, en duurt van 9.00 – 16.00 uur. Deelname aan de training is met eigen auto. De training vindt plaats op het VEC in Drachten en bevat o.a. de volgende onderdelen:

• Rijden in een vrachtwagen
  • Afleiding in het verkeer
  • Rijstijlscan met rijinstructeur
  • Anti-slip oefeningen op slipbaan
  • Theorie en discussie (herhaling, middelengebruik, groepsdruk e.a.)
Kosten en deelname

De kosten voor de training zijn afhankelijk van de provincie waarin je woonachtig bent. In Friesland en Drenthe wordt er subsidie verstrekt vanuit de provincies, waardoor de kosten voor jou als deelnemer beperkt blijven tot een eigen bijdrage van EUR 49,50. Woon je buiten Friesland of Drenthe, ook dan ben je van harte welkom op deze training. In dat geval is de eigen bijdrage EUR 199,-. De trainingsdag is inclusief lunch en koffie/thee. Deelname aan Tracks is met eigen auto.

Wil je je opgeven? Dat kan per mail bij Jelly Helmer (jelly@stichtingsvb.nl). Vermeld hierbij – naast de datum van deelname – je voornaam + achternaam, adresgegevens, geboortedatum en mailadres. Mocht je in het bezit zijn van een automaatrijbewijs, vermeld dit dan bij opgave, dan kunnen wij hier rekening mee houden.

De training Tracks kan ook gevolgd worden bij DIBO in Emmen.

Wil je deelnemen aan de training Tracks en weten wanneer dit kan? Kijk in onze agenda of neem contact met ons op!