Kortingsactie fietshelm

LET OP: deze actie is per 7 november jl. wegens overweldigend succes stopgezet !! De facturen en formulieren die voor 31 december 2022 zijn aangeleverd, zullen worden verwerkt. Facturen en formulieren die na deze datum worden aangeleverd, kunnen niet meer verwerkt worden.

Om het gebruik van de fietshelm onder Friese 55-plussers te stimuleren, organiseren we een kortingsactie. Op deze webpagina vindt u meer informatie over de actie, voor zowel de koper als verkoper. De kortingsactie wordt mogelijk gemaakt door subsidie van Provinsje Fryslân.

Het aantal oudere fietsers dat na een ongeval met ernstig letsel op de spoedeisende hulp terecht komt, neemt toe. In een kwart van de gevallen gaat dit om hersenletsel. Het gebruik van een fietshelm vermindert de kans op hersenletsel met een derde. Dat is dus substantieel. Toch draagt maar 2 procent van de fietsers een helm. Het dragen van een fietshelm is in Nederland niet verplicht, maar wordt wel sterk aangeraden.

Actie in het kort

25 euro korting op de aanschaf van een goedgekeurde fietshelm (EN 1078 keurmerk)

Voor inwoners van Fryslân, van 55 jaar en ouder

Maximaal 1 fietshelm per klant

Actieperiode: vrijdag 14 oktober tot en met donderdag 8 december 2022

Totaalbudget is 40.000 euro, goed voor korting op 1600 fietshelmen, op = op

De teller staat op 7 nov. op: 1600 verkochte fietshelmen !!

7 november: Fietshelmactie per direct STOP gezet

In verband met het verassend groot succes, hebben we op maandag 7 november reeds het maximale aantal van 1600 verkochte fietshelmen bereikt, waarmee we de actie per direct hebben stop gezet.

Informatie voor geïnteresseerde kopers

Als u in Fryslân woont en 55 jaar of ouder bent, dan kunt u gebruik maken van de actie. Door een kortingsbon volledig in te vullen, heeft u recht op 25 euro korting op de aanschafwaarde van een goedgekeurde helm (EN 1078 keurmerk). De kortingsbon is verkrijgbaar bij de onderstaande fietswinkels. De korting wordt gelijk verrekend. De bon kan ook bij een andere winkel ingeleverd worden (als die winkel dat wil).

Informatie voor fietshelmverkopers

Alle bij de Kamer van Koophandel-geregistreerde fietswinkels in Fryslân hebben van ons een brief gehad. In de brief hebben we onze actie aangekondigd en gevraagd om te helpen door de meegestuurde kortingsbon te verspreiden (en desgewenst te verzilveren). De kortingsbon kan door de klant ook bij een andere winkel ingeleverd worden (als die winkel dat wil).

Heeft u geen brief van ons gehad en wilt u wel meedoen? Dan vernemen we dat graag via onderstaande contactgegevens.

We zijn bezig met de verwerking van alle facturen van de fietsenzaken. Door de enorme aantallen mails en facturen kan de financiële afhandeling wat langer duren dan gewoonlijk.

Promotie

Om de kortingsactie zichtbaar te maken, kunt u de onderstaande poster downloaden en ophangen in uw winkel. Geïnteresseerde klanten kunt u de onderstaande flyer en kortingsbon meegeven. Via Omrop Fryslân is dagelijks een radiospot te horen. Wij juichen het van harte toe als u ook uw eigen communicatiemiddelen inzet, zoals website, nieuwsbrief en social media.

Declaratie indienen

De korting van 25 euro wordt door u direct met het aankoopbedrag verrekend. De door de klant ingevulde kortingsbon is uw declaratiebewijs en dient door u goed bewaard te worden. Het declaratiebewijs kunt u indienen via facturen@stichtingsbv.nl. Wij ontvangen in de mail graag uw IBAN-nummer en als bijlage een kopie van de kortingsbon(nen) en een kopie van de kassabon(nen).

Zodra wij het declaratiebewijs ontvangen hebben, telt deze mee voor de actie. Op deze wijze houden we ook de teller van het aantal verkochte fietshelmen bij.

De actie duurt acht weken en biedt ruimte voor korting op 1600 fietshelmen. Wordt dat aantal binnen deze periode bereikt, dan eindigt de kortingsactie per direct.

Is er na 8 december nog budget over, dan kan de actie met maximaal de maand december worden verlengd. Bij een stand van 1500 verkochte fietshelmen zullen wij u daarover via een brief bericht doen. Houd u ook deze webpagina in de gaten.

Heeft u vragen en/of opmerkingen? De medewerkers van de SBV helpen u graag: