Kortingsactie fietshelm provincie Utrecht

Update 16 mei 2024: door het grote succes van de actie is de fietshelmactie vroegtijdig gestopt. Alle helmen met korting zijn verkocht!

Provincie Utrecht heeft de ambitie om dé fietsregio van Europa te worden, een stevige ambitie die ook iets vraagt op het gebied van verkeersveiligheid. Het dragen van een fietshelm is zeer effectief in het verminderen van de kans op, en de ernst van, hoofd- en hersenletsel bij een botsing of een val.

Steeds meer mensen dragen een fietshelm, wel zo veilig. De provincie Utrecht en Doortrappen vinden het belangrijk dat je zo lang mogelijk veilig kunt blijven fietsen. Daarom krijg je als inwoner van de provincie Utrecht in de maand mei €25 korting bij aanschaf van een goedgekeurde fietshelm. Op deze site leest u hoe deze kortingsactie werkt, voor zowel de verkopende partij als de particulier.

Actie in het kort

25 euro korting op de aanschaf van een goedgekeurde fietshelm (CE 1078 of CE 1080 keurmerk)

Voor inwoners van provincie Utrecht, van alle leeftijden

Maximaal 1 fietshelm per klant

Actieperiode: woensdag 1 mei tot en met donderdag 16 mei

Totaalbudget is 25.000 euro, goed voor korting op 1000 fietshelmen, op = op

Nog 0 aanvragen beschikbaar

Voor de fietswinkel:

Informatie voor geïnteresseerde kopers

Bent u inwoner van de Provincie Utrecht? Dan kunt u gebruik maken van de fietshelmactie. Door een kortingsbon ter plaatse van aankoop volledig in te vullen, ontvangt u € 25,- korting op een goedgekeurde fietshelm. De korting wordt gelijk verrekend. De kortingsbon is in de actieperiode verkrijgbaar bij de deelnemende fietswinkels en de ANWB winkels in de provincie. U kunt niet zelf de kortingsbon bij ons aanvragen. Op de lijst ‘Deelnemende fietswinkels’ hieronder staan de fietszaken die wij hebben aangeschreven en waar wij vanuit gaan dat ze meedoen. Echter de fietszaken behouden het recht toch niet mee te doen aan de actie.

NB: de korting geldt alleen bij deelnemende fietsenwinkels en de ANWB winkels in de provincie en de kortingsbon kan alleen door de betreffende winkel bij de SBV ingediend worden. U als particulier kunt dus niet de korting via de SBV declareren. Voor u is de knop ‘aanvraag indienen’ op deze site dan ook niet van belang.

Informatie voor fietshelmverkopers

De SBV tracht alle bestaande fietsenzaken in de provincie Utrecht te contacten per mail. In dit contact kondigen we de fietshelmactie aan en leggen we uit hoe de actie werkt. Alle bij ons bekende fietsenzaken ontvangen een zgn. ‘starterspakket’ met informatie, een promotieposter, flyers en kortingsbonnen. Mocht u niet mee willen doen aan de actie, dan kunt u dit melden bij ons via fietshelm@stichtingsbv.nl.

Als u als fietshelmverkoper meedoet, betekent dit dat u uw klanten middels een ingevuld declaratieformulier € 25,- korting geeft op een goedgekeurde fietshelm. De door u gegeven korting kunt u vervolgens bij de SBV declareren. Hoe dit werkt, leest u verder op deze websitepagina. Per winkel geldt een maximum van 150 ingediende kortingsbonnen.

Heeft u geen bericht van ons gehad en wilt u wel meedoen? Graag! Stuur een mailtje met uw winkelgegevens naar fietshelm@stichtingsbv.nl. Wij voegen u dan toe aan de deelnemerslijst en u ontvangt van ons het zgn. ‘starterspakket’. Ook kunt u de kortingsbon, poster & flyer verderop op deze pagina zelf downloaden.

Declaratie indienen

Let op: deze informatie is bedoeld voor fietshandelaren en niet voor particulieren

De korting van 25 euro wordt door u direct met het aankoopbedrag verrekend. De door de klant ingevulde kortingsbon is uw declaratiebewijs en dient door u goed bewaard te worden.

Op deze website kunt u de kortingsbon uploaden en de benodigde gegevens invullen. Daarmee is uw aanvraag voor declaratie ingediend en gaat de teller met 1 omlaag. Heeft u nog een ingevulde kortingsbon, dan voert u ook deze op dezelfde manier in. De aanvraag voor declaratie gaat dus per verkochte fietshelm. Op deze wijze houden we de teller van het aantal verkochte fietshelmen bij. Voor deze handeling ontvangt u per verkochte fietshelm EUR 5,- administratiekosten.

Het is belangrijk dat u op deze pagina in de gaten blijft houden hoeveel aanvragen er nog ingediend mogen worden, zodat u voorkomt dat u in de winkel een fietshelm met korting verkoopt, maar deze korting niet meer bij ons kunt aanvragen. De aanvraag zo spoedig mogelijk indienen, is dan ook erg wenselijk.

De actie duurt van woensdag 1 mei tot en met vrijdag 31 mei en biedt ruimte voor korting op 1.000 fietshelmen. Wordt dat aantal binnen deze periode bereikt, dan eindigt de kortingsactie per direct.

Promotie

Om de kortingsactie zichtbaar te maken, kunt u de onderstaande poster en flyer downloaden en ophangen in uw winkel. Geïnteresseerde klanten kunt u de onderstaande kortingsbon meegeven. Wij juichen het van harte toe als u ook uw eigen communicatiemiddelen inzet, zoals website, nieuwsbrief en social media.

Heeft u vragen en/of opmerkingen? De medewerkers van de SBV helpen u graag: