Voordelen van deze nieuwe bijscholing zijn: door de leerling bewust(er) te maken van zijn eigen leerproces en -ontwikkeling ontwikkelt de leerling de wil om te willen leren leren.
Door de meest gemaakte fouten in kaart te brengen kunnen leerlingen met ondersteuning van zijn | haar rijinstructeur doelgerichter de leerling voorbereiden voor zijn rij- en verkeerstaak.
De rijinstructeur kan:
- Verklaren op welke wijze je ouders kunt betrekken bij het leertraject
van hun zoon/dochter. - Beschrijven in welke mate een goed ingevulde instructievorderingenkaart
een positieve bijdrage kan leveren aan het in kaart brengen van het leertraject van de leerling. - Verklaren op welke manier een rijinstructeur de leerling bewust kan maken
van zijn eigen verantwoordelijk m.b.t. veilig rijgedrag en mogelijke gevolgen? - Verklaren wat de meest 10 gemaakte fouten in het rijgedrag zijn waardoor
een rijbewijsleerling het examen met onvoldoende resultaat afsluit. - Verklaren wat de mogelijke gevolgen van het rijgedrag zijn
m.b.t. verkeersveiligheid die tot onvoldoende resultaat leiden in het verkeer. - Verklaren welke aanpak het meest gewenst is voor de rijinstructeur
om de 10 meest gemaakte fouten te voorkomen? - Beschrijven wat is het nut en doel van een persoonlijk logboek voor de leerling.
Gegevens:
- Datum: vrijdag 21 februari 2025
- Tijdstip: 09.00-16.00 (uiterlijk 8.45 uur aanwezig zijn)
- Locatie: Verkeerseducatiecentrum (VEC) te Drachten
- Lunch: deelnemers krijgen tussen de middag een lunch aangeboden namens de SBV
- Kosten: € 137,50
Voor meer informatie en/of opgave: 0512-544 610 of klaas@stichtingsbv.nl